Sofie Persson

Alla inlägg under april 2008

Av Sofie Persson - 30 april 2008 10:13

Vaknade klockan 3 i natt, kunde INTE somna om. Skitkul.

Så jag har varit vaken ett tag.

Druckit kaffe, duschat, klätt på mig. Jag skulle städa också, men det har jag ju inte gjort.. Det kändes för jobbigt idag.  Men det är inte fint här nu kan jag säga.


Hittade en dum liten fågel i lekstugan, som absolut skulle flyga ut genom plastglasfönstret, inte genom dörren. Jag försökte hjälpa honom, men då skulle han bara fortare ut genom fönstret. Men till slut kom han ut.


Idag ska jag bara vara nere hos grannen, orkar inte mig ut på en massa tok.

Så det blir till att vara där och dricka vin och umgås med vilka som nu är där.

Och grilla örtbiffar såklart!


Sitter nu och väntar på min kontaktperson, som jag tror skulle kommit vid 10. Antingen 10 eller 13. Men jag är rätt säker på att det var 10.

Och förmodligen så kom något i vägen så han antingen blir jättesen eller inte kommer alls. As usual.

Men men..


Och jag skulle ha börjat gått hos en kurator för typ.. 2 veckor sedan.

Hon skulle ringa. Har hon ringt? NEJ. Jag blir tokig. Kuratorer ska inte glömma saker och hon är en "glömmare". Har haft henne förut och då glömde hon en hel del viktiga detaljer om MIG.

Men hon är hemskt lätt att prata med, och det är ett måste för mig som har svårt att prata med dom jag inte känner. Det negativa är bara det att hon glömmer och tror att hon kan fixa alla mina problem själv. Men annars är hon super.

Får hoppas hon hör av sig..  

Sol

Av Sofie Persson - 29 april 2008 18:59

Varit ute hela dagen. Skööönt.

Tim snodde min öronplugg och var allmänt jävlig och gömde den under en av båtarna som står på gården. Jobbiga lilla vovve.


Sedan kom moster och moder och hälsade på. Moster har inte varit här ute på typ 10 år. Det är länge sen de..

 Men det var trevligt. 


Sen åkte dom hem och min tå gick ur led. Det var INTE roligt.

Jag såg liksom hur det sakta gick ur led och sen efter typ 30 sek gick den tillbaka. Inte ett dugg skönt. 


Sedan kom far hem och jag drack lite av mitt vin jag ska ha i morgon och en öl. Vinet var rätt gott, från sydafrika, haha. Jag var tvungen. 


Jaja, dagen har varit mysig, trots min stackars tå.

Och VARM, så underbart!




Av Sofie Persson - 28 april 2008 18:16

Telefonen ringde, tidigt, pappa ville att jag skulle gå upp och kolla om Emil var vaken, för han svarade inte. Jag är så morgonsur så det finns inte, och jag hatar att behöva gå upp tidigare än vad jag ska, även om det bara är några minuter.


Klev i skorna, en av dom var dyngblöt. Tim hade kissat på den. Det är inget jag vill vara med om när jag nyss har vaknat! Blir ännu surare. Går upp, och självklart var Emil uppe, så då hade jag gått upp i onödan. Blir mer sur.

Går och lägger mig igen.


Sover lite för länge. Vaknar. Tim har bajsat i ett par av mina andra skor. Great! Går upp. Ska göra kaffe. Spiller ut kaffesumpen på golvet.

Jag hade ingen trevlig morgon kan jag säga!


Resten av dagen har gått åt till att lata sig, i stort sett. Lagat mat har jag i alla fall gjort.

Första gången jag gjorde såndär avancerad mat, haha.


Jag har också bestämt mig för att åka till Namibia tidigare än vad jag tänkt.

Typ till vintern. Skita i tatuering och körkort och ta alla pengarna dit istället. Låter kanske dumt men det har jag all tid i världen att göra senare, men att resa kommer jag inte ha mycket tid åt sen. För då börjar skolan på allvar, och då kommer jag knappt ha någon ledig tid. Plugga och praktisera och jobba på sommrarna. Ingen större tid att åka bort i några veckor med andra ord.

Men nu till hösten så kommer jag ju bara gå i skolan några gånger i veckan och det gör inte så mycket om jag är ledig i några veckor. För att jag kommer ha ett helt läsår att plugga upp mig på. 

Och tatueringen kommer inte vara så dyr, så den kan jag lätt spara upp till.

Körkortet får jag ta när jag har råd, jag behöver inte skynda mig. Och det är ju bra om jag har tid att lära mig att köra också, haha. Fast jag haft snart 2 år på mig så har jag inte övningskört en enda gång.. Men i sommar ska jag börja.


Men Afrika känns viktigare än körkortet faktiskt. Jag får ta tåget när jag flyttar i början, eller ge pappa bensinpengar. Billigare att åka tåg också.

Men Afrika är viktigare för att det är dit jag vill sen, när jag pluggat färdigt.

Och då känns det jävligt skönt att faktiskt kunna få prova på den drömmen.

Bara att spara på för fullt nu! 

Av Sofie Persson - 28 april 2008 18:03

Ca 6 portioner 


8 potatisar

2-3morötter

1 strimlad purjolök

 1 dl vatten

4 sojakorvar

vetemjöl

växtbuljong

dill eller persilja


Skala och skär morötterna och potatisen, lägg det i grytan. Tillsätt vattnet och purjolöken och koka under lock på svag värme i ca 15-20min.

Skär korven i bitar och lägg i dom. Smaksätt med salt.

Koka 5 min till. Häll sen på redning av mjöl och växtbujong så det blir lagomt simmigt och strö över persiljan eller dillen, som är klippt.


Gott och nyttigt! Lite krångligt att göra, nybörjare ska nog ha någon som hjälper en. 

Oj!

Av Sofie Persson - 27 april 2008 15:38

På animal planet visar dom ibland under reklamen ett ställe där dom tar hand om djur då. Och ända sen jag såg det första gången har jag tänkt att det vore skitkul att få jobba där och med han som satt och berättade också.


Och jag ska ju åka och jobba som volontär i Afrika när pengarna räcker till, så snart som möjligt. Jag har planerat att åka till Namibia.

Men jag tänkte att det där stället ligger nog i Sydafrika eller något högre upp i Afrika. 

Men jag var ju fortfarande intresserad av att veta vad det var för något osv, så jag googlade och efter jag ÄNTLIGEN skrivit dom rätta orden så hittade jag det. Och tänka sig, det är dit jag ska! Det är precis det stället jag planerat att åka till. Det är otroligt, shit alltså. Jag är SÅ glad nu och längtar bara ännu mer. 

Av Sofie Persson - 27 april 2008 13:28

Igår gjorde jag en impulsgrejj, jag tog bort min bilddagbok. Den fick mig att må så dåligt ibland alltså. Massa jobbigt minnen och grejjer. Så jag tänkte att jag skulle klara mig utan. Men det gick ju inte, så idag gjorde jag en ny.

Cheet4h, heter den. Men det känns redan mycket bättre.

Allt nytt, allt bra.


En sak jag tyckte var rolig igår var att jag tydligen har talang för att fota.

När mamma kollade på några bilder jag tagit så satt hon och "wowade" hela tiden. Och det var bara sånna bilder jag tagit bara för att liksom, det var ingenting jag tänkt att det skulle bli något bra av, bara att det är en bild på det och det. Men tydligen så var det bra.

Hon började prata utställningar och sånt. Och sa att hon skulle kontakta en gammal kompis som jobbar med foto, som skulle hjälpa oss.


Det var i alla fall roligt att höra, för jag älskar att fota! 

Av Sofie Persson - 27 april 2008 13:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofie Persson - 25 april 2008 22:46

Jag glömde bort en sak jag skulle skriva, så nu gör jag en egen kategori för det ämnet.


Idag, när jag och Alex stod utanför köpcentret i våran lilla stad såg vi en svart liten rädd katt, i koppel.

Koppel, utanför ett köpcenter, på en katt?

 NEJ. Jag är i mot koppel på katter. Katter är Inte hundar. Katter har man inte i koppel. Katter är för mig självständiga, vilda och fria. Katter behöver inte rastas som hundar.

Speciellt på sånna där ställen, massa folk, massa bilar och annat oväsen.

Alltså seriöst.. 


Katter i koppel är för mig ett big NO NO. 

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards