Sofie Persson

Alla inlägg under januari 2010

Av Sofie Persson - 31 januari 2010 17:56

 

Hatiskt idag? Nejdå, inte mer än vanligt.

Dagen har spenderats hemma, mestadels. Åkte iväg och åt på donken (haha) med Josse, Robin och Jesper en sväng bara. Sen har jag mest legat och vart trött.

Något som var så jävla skönt var att bara lägga sig ner och lyssna på mp3 och halvsova, det har jag inte gjort på superlänge. Men skönt vare!


Har hållt på och trixat med mammas skrivare, eftersom min har slut på färg. Lyckades till slut få ordning på allt och skriva ut det jag behöver. Jag måste ju skriva ut vissa matteuppgifter för skolan. Men jag förstår fortfarande inte hur jag ska skicka tillbaka dom?

Jaja, det löser sig.


Tvättat har jag också gjort! Duktigt! Hahahaha.


Men men, en söndag är en söndag!

Av Sofie Persson - 31 januari 2010 08:59

Jag har haft en sån mysig helg! I fredags så träffade jag Josse, vi åkte runt lite och tittade. Sen åkte vi ut till Bob och New guy, vi skulle skjutsa dom till krogen.

Sen bestämde vi oss för att också gå på krogen - nykter. Josse var ready to go, medan jag satt i mjukisbyxor och mössa. Så jag fick låna ett par leggings av Bob och satte på mig lite mascara. Så outfiten för kvällen blev - Ett turkost linne, kort svart kjol, sparkly leggings och tennisskor, haha. Och hår som stod åt alla håll.

Men jävlar vad roligt det var!  Vi dansade och träffade folk, och hade skitroligt och samtidigt var nyktra.

Sen skjutsade vi hem Bob och Newis, och sen Hugo, och sen åkte och hämtade mina saker och sen åkte vi hem till Josse och sov några timmar.


På lördagen vaknade vi ganska trötta, gick upp och gjorde oss i ordning och åkte iväg och åkte skoter. Jag hade glömt hur roligt det var! Jag har inte åkt skoter på år och dagar.

Det var jag, Andreas, Josse och Jocke som åkte. Och fan vad roligt det var.

Sen åkte jag hem, duschade i VARMT vatten, åt och sen pratade jag i telefon med pappa i typ en timme, han blir pratglad när han druckit. Vi pratade om allt från kärlek, invandrarpolitik och hundar. Sen tog jag en powernap på tjugo minuter.


Senare på kvällen åkte jag och tittade på film och sen blev det en till sleepover.


Så skön helg, tror det är en av de bästa helgerna på länge! Skönt att inte sova hemma också, speciellt inte igår när jag var ensam hemma. Jag sover sällan borta, folk brukar sova hos mig. Men det var skönt att sova borta nu, tycker jag.


Bra helg i alla fall! Nu är det bara att förbereda för veckan.


Puss!

Av Sofie Persson - 29 januari 2010 13:16

Jag förstår inte varför så många kristina har problem med ateister.

Är det så svårt att förstå att alla inte vill tillhöra en religion?


Jag är ateist, just för att jag inte vill tillhöra något, jag vill följa mina regler och det jag tycker är viktigt. Inte vad någon religion säger åt mig att tycka och tänka.


Jag ser inte ner på de religiösa, tvärtom så tycker jag religion är intressant.

Det jag däremot kan se ner på är när en religion blir idiotisk, som när jag var liten så fick jag höra från min brors kompis, som var jehovas vittne, att julgranskulor var avhuggna huvuden. Sånt säger man inte till barn, jag var inte gammal då och han var ännu yngre. Men ja, det förstörde min jul, för allt jag kunde se var avhuggna huvuden på våran julgran.

Så, sånt gillar jag inte. Det finns mycket mer jag inte gillar med olika religioner, men mer än så tänker jag inte säga nu. Folk blir bara arga då.


Men, som sagt. Jag är ateist, och det betyder inte att jag inte tror. Jag tror på mycket, och absolut att det finns något mer än oss därute. Men jag tänker inte binda mig till något för det.


Så, låt mig vara. Så låter jag er vara.

Av Sofie Persson - 29 januari 2010 11:26


Vaknade för ett par timmar sen, ut med hunden, dricka kaffe och vakna.

Har precis gjort lite yoga, vilket var skönt för min rygg som jag har ont i idag.


Ingen aning om vad jag ska göra idag, nyktert blir det i alla fall. Blir i alla fall hundledigt framåt kvällen, så då kanske man kan komma på något att göra?

Men vad vet jag inte, haha. Jag är så uttråkad på allt just nu, vill helst bara åka långt härifrån och göra något helt annat. Men det går ju inte.


Men däremot så har jag sökt nordjobb i alla fall, så då kanske man har tur och kan lyckats få något roligt jobb utanför Sverige i sommar? Sökte förra året också, men då fick jag inget. Men det var nog bra också, för att jag hade inte haft tid med det då. Men nu har jag det! Så man kan ju alltid hoppas.


Sen funderar jag på att byta efternamn, till mammas, Brolin. Har haft det i tankarna ett bra tag nu, men jag kan inte bestämma mig. Persson känns liksom inte som jag, fast ändå gör det de. Jag är en Persson, men ändå inte. Jag tycker inte att jag passar i det.

Jag tror inte att det kostar något sålänge det är inom familjen jag byter?

Men däremot så blir det krångligt att skaffa en massa nytt. Nytt leg, nytt bankkort, osv.

Men ja, jag vet inte.


Jag har absolut ingen aning. 

Av Sofie Persson - 28 januari 2010 23:07



Jag tänker sluta tänka

På varför det är som det är

Jag tänker sluta bry mig

Om vad andra tycker om mig


Jag tänker sluta vara rädd

För något som inte finns

Jag tänker sluta oroa mig

För saker som ännu inte hänt


Jag tänker sluta tänka på igår

För att det är idag som gäller 



Av Sofie Persson - 28 januari 2010 10:39

Kaffedrickande nu. Har vart ut på en lång promenad med voffsen i snöovädret, ush.

Men för en gångs skull väckte inte han mig, jag vaknade faktiskt före honom, trots att jag gick upp nio. Han brukar vakna före åtta. Så skönt att slippa stressa.


Igår blev det inte så mycket, var bara jag och das voff hemma. Så vi var bara hemma och kollade lite på tv och tog det lugnt. Blir väl ganska mycket ensamt idag också skulle jag tro.

Mamma är ute hos pojkvännen sin och fixar, han är ju i afghanistan och det var meningen att han skulle komma hem idag och vara hemma någon vecka. Men hans plan kan inte lyfta pga vädret.. Så vi vet inte riktigt när han kommer, förhoppningsvis så snart som möjligt!


Det måste ju vara grymt jobbigt att ha suttit och längat hem hur länge som helst och sen bli tvungen att vänta ytterligare en stund. Och även om det bara gäller ett par dagar så känns det nog som en evighet. Stackarn, hoppas han kan komma hem snart!

Personligen tycker jag att han kan strunta i afghanistan helt, jag beundrar honom för att han vågar göra det, men det känns ändå onödigt riskfyllt. Tänk om något skulle hända?


Men men. Idag ska jag nog i alla fall försöka träna, blev inte så mycket igår. Var för trött helt enkelt.


Hm, gå ut och skotta lite kanske?

Av Sofie Persson - 27 januari 2010 10:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofie Persson - 26 januari 2010 11:57

God morgon!


Också var det tisdag igen. Så det kan bli.

Igår var jag och handlade med mamma, bror och moster. Det var trevligt, lite kvalitetstid med släkten. Vi var på loppis och kollade lite, köpte hem några nya dvdfilmer och sen köpte jag ett linne och smycken. Linnet och smycket blev allt som allt, tio kronor. Rena rånet.

Sen var vi på ÖB och kollade lite.


På kvällningen spenderade jag och brorsan lite kvalitetstid med chips, ostkrokar, dipp och cola. Och jag som tänkte ta en nyttig vecka, haha. Det fungerar Aldrig när man säger så. Men ska försöka få tid att träna lite idag, annars går det inte. 


Sen blir det väl lite pluggning!


Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards