Sofie Persson

Alla inlägg under juni 2008

Av Sofie Persson - 25 juni 2008 18:41

Idag smet Tim. Jag tappade hans koppel och han sprang iväg ner till vägen.

Som tur var såg bilarna han och saktade ner, annars hade han blivit påkörd.


Annars har jag handlat och packat tills i morgon. Då vi ska till uppsala och kolmården.

Brorsan ska på kontroll i uppsala, cancerkontroll. Han hade cancer för några år sedan och har fortfarande kontroller lite då och då. Jag är lite nervös inför det, jag tror alla är det faktiskt. Men det går förhoppningsvis bra.

Det har det i varje fall alltid gjort.. Vi ser väl vad som händer då.

Jag försöker fokusera på det positiva i stället.


Tim har fått ett antiskäll halsband nu. Som ger ut något oljud när han skäller.

Det verkar inte vara jätteeffektivt, men han hör i varje fall ljudet och gillar det inte. Så det är en träningssak. Så vi får se hur det går.


Annars har det inte hänt så mycket.


Syns på lördag! 

Av Sofie Persson - 24 juni 2008 09:01

Igår började jag tänka på skolan och började räkna hur höga betyg jag måste ha för att senare komma in dit jag vill. Och kom fram till att det är omöjligt att få dom poängen.


Jag kan inte ens få så höga poäng om jag får mvg i Alla ämnen jag har, för att det finns inte tillräckligt med ämnen. IV har ju inte alla ämnen.. Och sedan nian har jag bara Ett g.  


Så, mina chanser att komma in är väldigt små. De chanser som finns är:

Att jag får så höga betyg som möjligt, och skickar in en slags blankett där det står varför jag inte kan få poängen. Egentligen är dom till för dom som mentalt eller fysiskt inte kan jobba upp poängen, men det borde ju funka för mig med.


Att jag får så höga betyg som möjligt, hamnar i reserv och får hoppas att jag kommer in.


Förmodligen kommer jag in på någon skola, men det är ju en speciell jag vill in på. Men självklart så ska jag söka till alla sånna skolor, eftersom det är min sista chans. Annars måste jag söka till vuxenskolor och vänta ännu ett år och det orkar jag inte. Jag tänker inte göra det heller.


Vad jobbigt allt blev nu. Jag trodde faktiskt jag hade kunnat jobba upp poängen med de ämnen jag har.


Om jag har fruktansvärt tur så kanske dom kan fixa så jag typ kan plugga bild, musik eller idrott eller något sånt. För det saknas typ 2-3ämnen för att jag ska kunna samla ihop poängen. Men det gäller ändå att få mvg i ALLT.

Men det är inga problem.  

Av Sofie Persson - 23 juni 2008 21:47

En ganska tråkig dag idag.. Tim har väl iofs varit ganska lustig, sprungit framochtillbaka och krockat i väggarna, haha.


Var och pantade flaskor, jag måste ha sett ut som en lodis.

Jag har en förmåga att se ganska lodisaktig ut när jag bara är hemma.

Och vem orkar byta kläder, sminka sig och sånt bara för att åka till affären?

Inte jag i alla fall.


Jag är så fruktansvärt uttråkad, och jag kan inte första hur jag ska gå och göra ingenting förens på onsdag. Jag kommer inte på något att göra heller..

Jag kan ju ringa någon, men vem? Det är svårt att åka vart man vill när man har valp. Han är inte tillräckligt stor för att gå för långt, och det är ganska långt till närmaste människa, för honom. Och dessutom tror jag inte alla uppskattar att han är med heller. Folk börjar faktiskt bli lite rädd för honom.


När Anders var här så såg han inte så säker ut när han mötte Tim. Och på midsommar mötte vi några barn som såg livrädda ut för honom.

Han är ju långt ifrån en arg hund, men hans nyfikenhet och det faktum att han älskar alla skrämmer folk. + att han fortfarande inte förstår att man inte kan bitas när man leker. Han biter ju inte direkt hårt, det är ju bara nafsande, men för folk som inte är vana vid sånna hundar är det nog rätt skrämmande. 

Han har gått från söt vovve till läskig vovve helt enkelt.

Men det är okej, jag vet att han aldrig skulle skada någon medvetet.

Jag tror inte ens han skulle skada någon omedvetet, bara skrämma.


Nu ska jag försöka sova.. 

Av Sofie Persson - 22 juni 2008 10:31

Jag träffade Anders och lånade hans kamera igen.

Vi gick runt i skogen i en och en halv timme och fotade massa, det var roligt.

Men sen när vi skulle lägga in bilderna på datorn så försvann typ hälften av alla bilderna. Det var mindre roligt. Men men..

Man kan alltid ta nya.  


Här är en bild från fotograferingen. 

Av Sofie Persson - 21 juni 2008 13:02

Jag vaknade typ halv 3 på natten, kunde verkligen inte somna om.

Men vid 6 somnade jag och sov till halv 8.

Vi åkte iväg vid 10 till branthäll, vi var tvungen att åka väldigt sakta med båten, eftersom vi hade tonvis med packning. Efter ett tag kom vi fram, och som tur var hade det inte kommit så mycket folk, så vi fick dom bästa tältplatserna.


Vi slog upp tälten och sånt, skålade i champange och åt.

Och drack mer. Sedan kom det lite mer folk och så. Kommer inte ihåg så mycket faktiskt..

Alex och Martin kom dit också, Martin är mitt ex. Jag har inte träffat honom på år, så det var roligt att se honom.

Och sen hamnade jag i bråk med våran granne, som jag hatar.

Jag hatar honom för hur han behandlat hans son och har egentligen aldrig sagt något om det till honom, för att han erkänner Aldrig att han har fel eller har gjort fel +  att jag hatar att bråka. Men efter några groggar så är det svårt att hålla käften.


Men det slutade ju inte bra alls.. Men jag fick det ur mitt system i alla fall.

Och alla stöttade mig i det, för att i stort sett alla tycker likadant, bara det att ingen säger något.

Men jag tycker att det är onödigt att vara omkring folk man inte gillar, och låtsas som ingenting.

Mamma stöttade mig verkligen i det, för hon hatar honom nog mer än jag och är aldrig rädd för att säga det heller.


Men nu är jag rädd för konsekvenserna. För den där karln har inga gränser.

Han har gjort inbrott i våran lägenhet för några år sedan, och polisen fick aldrig reda på att det var han(flera år senare så erkände någon för mamma att det var bland annat han).

Han har även bränt upp sitt eget hus, för att få ett nytt.

Så jag är rädd för att han ska göra något mot oss igen.

Jag hoppas verkligen inte det..

Om han gör det, så kommer han att åka in.  


Efter att folk fått dragit mig ifrån honom så åkte jag, Alex, Carro och Martin ut med båten. Vi åkte till massa ställen.

Vi träffade våran gamla lärare från vågbro också. Så nu har man skämt ut sig inför henne också, haha.


Badade gjorde jag också, jävligt kallt var det.


Jaja, förutom bråket var midsommaren bra. Helt okej.  


Av Sofie Persson - 20 juni 2008 08:41

Eftersom supersize vs. superskinny började igår tänkte jag kolla hur mycket proanafolket skriver om det, eftersom det programmet verkligen var "peppande". Eller ja, om det hade börjat i typ januari så hade jag suttit klistrad och tagit in varje ord och förmodligen börjat med äppeldieten.

Men nu så blev jag faktiskt inte peppad alls till att försöka bli sådär smal, för första gången i mitt liv kan jag faktiskt se att supersmalt INTE är ett dugg fint.

Men nog om det.


Jag såg på sidans forum att någon lagt upp ett inlägg om Into the wild, alltså som en peppning. Bara för att han blir smalare och smalare pga att han inte hittar tillräckligt med mat.

Jag tyckte inte det var ett dugg jävla peppande. Den boken och filmen hjälpte mig att inse att jag inte vill gå runt och vara sjuk resten av livet.

Att livet inte handlar om att försöka bli smal helt enkelt.

Gud. 

Av Sofie Persson - 19 juni 2008 20:13

Jag började dagen med att åka till ridhuset och hålla på lite.

Jag ryktade Ronja igen. Jag klagar inte, hon är en jättehärlig häst, men jag börjar undra om dom tror att jag inte klarar "svårare" hästar. För att hon är känd för att vara snäll när man håller på.

Hallå, jag klarar hästar som är lite bråkiga. Jag har blivit sparkad, biten och trampad många gånger, så jag vet hur dom fungerar.

Jaja..


Sedan åkte jag till tandläkaren. Och jag fick för första gången i mitt liv riktig jävla tandläkarskräck. Jag fick en panikattack strax innan jag skulle åka.

Men det gick bra. Tandläkaren var snäll och förstod. Och det gjorde inte alls ont, och jag använde inte bedövning. Man är väl mer rädd att det ska göra ont, för det kommer alltid så plötsligt. 


Efter det så umgicks jag med Anders en liten stund. Jag fick låna hans systemkamera och ta lite bilder, det var roligt. Får se om jag lyckades ta någon bra bild sen.

Vi fikade lite och jag tjuvrökte lite, hehe. Well, well.


Åkte hem. Åkte och handlade groggvirke tills imorgon. Åkte hem igen.

Packade till imorgon.


Och snart ska jag sova, för jag ska upp tidigt imorgon. 

Av Sofie Persson - 18 juni 2008 20:22

Det har inte hänt så mycket idag.

Fick ett konstigt sms imorse, som visade sig vara från killen som körde oss till Bergsjö förut.  Vi bestämde att vi skulle dricka öl, om tre veckor. För båda var upptagna helgerna före, hehe.


Annars har jag bara åkt in till stan för att ta ut pengar och handla råttmat.



Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards