Sofie Persson

Alla inlägg under november 2010

Av Sofie Persson - 30 november 2010 21:35

Hej!


Nyss kommit hem från en matstund med Josse, Emil och Timmy. Fast jag är fortfarande hungrig känner jag, tycker att donken kan börja göra riktig mat som jag kan äta snart. Haha.


Innan jag åkte så satt jag och spanade in kameror. Har hittat en som jag vill ha.

Är ju mycket kampanjpriser just nu, vilket gillas mycket! Hittade en Nikon, samma märke som min systemkamera. Så jag tänker köpa den, för att det märket litar jag på.

Behöver ju inte ha en superkamera direkt, som tar superbilder. Det har jag ju systemkameran till. Men jag vill ha en som fungerar och tar bra bilder.

Så då tror jag på Nikons kompaktkameror!


Jaja, dags att sova nu.

Så nu säger jag tack för en härlig födelsedag allihopa!

Nu är jag 20!

Godnatt!


  Fina kort jag fått idag

Av Sofie Persson - 30 november 2010 19:00

Hejhej!


Haft en härlig födelsedag! Det har vart väldigt lugnt, men ändå så är jag supertrött.

Åkte ju in tidigt, fikade lite. Sen kom mormor och Jocke, fikade lite. Andre och Basse kom, fikade lite. Rickard, fotografen vi fotade med i helgen, kom också förbi. Fick faktiskt en present av honom också, god och lyxig choklad. Mums!

Och sen kom Anna förbi, och sen så åkte jag och pappa hem nyss.


Så det har vart väldigt lugnt med folk, och det har vart skönt. Får träffa resten på fredag!

I presentväg så har jag fått pengar, klipptid, choklad, vantar, ljus, strumpor, parfym, body lotion+tvål, öl och en ny stereo, på ett ungefär.

Vi lyckades ju ha sönder min stereo i Rättvik i somras, så nu fick jag då en ny. Den är gnallgul! Haha, den var häftig. Så nu har vi en stereo till Rättvik nästa år;)


Så nu ska jag bara vänta på att Josse ska sluta så ska vi åka och käka lite:)


Pappa och Tim

   

Brorsan

  Bror blev lite trött..   Mys i nya soffan

Av Sofie Persson - 30 november 2010 08:16

Godmorgon!


Idag är en väldigt speciell dag, för att det är min 20årsdag! Woho!

Nu lämnar jag tonåren, och det känns bra. Haha.


Gick upp tidigt, för att jag som vanligt behöver massa tid på mig. Ska ju åka in till stan rätt tidigt.

Druckit lite kaffe med pappa och fått present av honom. Fick pengar så att jag kan köpa en ny kompaktkamera, awesome! Tack pappa  


Jaja, ska snart ta en dusch och sen bär det av in till stan!


 

Av Sofie Persson - 29 november 2010 17:04

Hejhej!


Vart lite fullt upp idag. Städat och julpyntat lite, sen blev det handling med mamma och brodern. Skickade ut inbjudningar också! Duktig jag är, haha.


Efter det matlagning och hundpromenad. Och sen suttit och skrivit och letat information. Börjat skriva om en ny produkt nu, bättre att skriva om flera än en. Hittade en ganska ny kamera som ingen annan skrivit om, så det var bra.


Men nu så ska jag åka och käka något med Josse, så vi hörs sen!


Tomtar!

     

En julgran måste man ju ha, eller?;)

 

Julstjärna!

Av Sofie Persson - 29 november 2010 10:29

Hejhej!


Förlåt att jag inte skrev något igår, var helt enkelt alldeles för trött.

Men idag är jag pigg igen!


Har inte så mycket att berätta om festen i lördags, för att jag minns ingenting i stort sett (Lika bra kanske?), men jag lägger upp bilderna i alla fall.


Idag så har jag lite att ta tag i. Ska skicka ut inbjudningar, städa, julpynta lite (Jag äger faktiskt lite julgrejjer) och försöka få ihop ett inlägg till "jobbet".

Kanske plugga lite också, men jag behöver nog inte det.


Jaja, sätta igång kanske?


  Kenneth!

Kenneths husdjur, som alltid poserar fint för mig

   

Jag hade tråkigt, så jag överraskade Kenneth på toa

  Kenneth snodde kameran   Jag och Kenneth   Bob och Ida   Kenneth fotar..   Mamma och jag   Anton och New Guy

Av Sofie Persson - 27 november 2010 14:52


Hej!


Åkte in till stan i tid idag. Suttit och spelat kort och umgåts med grabbarna. Mysigt de!


Fixat en ny tvättställning också, en sån som jag ville ha. Wonderful!


Nu ska jag snart börja göra mig klar, och sen mot Kenneth!


Hörs!


            

Av Sofie Persson - 27 november 2010 10:12

Hejhej!


Ursäkta för min dåliga uppdatering igår, orkade inte blogga.

Men jag hade en mysig hemma dag/kväll med Tim. Smått uttråkad var jag dock, men ibland måste man ta det lugnt också.

Skrev lite, photoshoppade lite, åt varma mackor och choklad, tittade på Criminal Minds och gick och la mig tidigt.


Och vaknade pigg och ickebakis idag! Skönt som fan.


Men idag så ska jag in till stan i alla fall. Bli av med lite rastlöshet.


Och jag borde egentligen skicka ut inbjudningar till min fest, men vad jobbigt det är, haha. Funderar starkt på att bara bjuda in de närmaste och sen får alla andra som vill komma bara komma ändå. Och sen får man se om det blir en fest eller om man bara är några stycken som sitter och firar mig, haha.

Jag är inte bra på att ha fest, jag är bra på att gå på fester. Jaja, är ju ingen brådska, kan ju vänta tills måndag med att skicka ut också.


Men men.

Äta frukost kanske?



    Foto/red: jag

Modell: Jocke

Av Sofie Persson - 26 november 2010 12:25

Hej!


Jag sökte ju ett jobb som bloggare, och idag när jag kollade mejlen så hade jag fått jobbet! Woho! Fan vad roligt!

Så jag har spenderat min förmiddag framför datorn och försökt klura ut hur allt fungerar. Och skrivit en massa och grejjer. Men jag tror att jag förstår nu, haha.

Bara att hoppas på att dom tycker att allt är bra och vill behålla mig:)


Jaja, fredag idag. Känns skönt. Ska dock ta det lugnt idag, vara hemma och skriva och leka i photoshop. Höll på lite igår, lägger upp två provredigeringar.


Hm, klä på sig kanske?




   

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards