Sofie Persson

Alla inlägg under juni 2011

Av Sofie Persson - 30 juni 2011 20:22


Hellu!


Jag och Sara har precis käkat Maxmat. Så gott och välförtjänt, tycker jag.

Man behöver lite extra ibland;)


Vart relativt lugnt på jobbet. Mött några bittra, mött några glada.

Fått höra att mina arbetskamrater tycker att jag kör lite, hm, sportigt? Haha.

Trodde väl aldrig jag skulle få höra att jag gör det, som oftast är väldigt försiktig när jag kör något.

Men jag kör faktiskt lugnt bland gästerna.. Det måste man när det är ungar överallt.


Teveslapp med Sara ikväll och njuta av vetskapen om att man är ledig imorgon.




 

Av Sofie Persson - 29 juni 2011 20:36


Hejsan!


Varmt idag, eller? Men man ska väl inte klaga, hellre för varmt än för kallt för min del. Men det blir ju jobbigt att jobba i denna värme, skulle hellre vara ute och åka båt.


Eller vad säger ni?


Nä, slappa framför teven innan läggdags.


 

Av Sofie Persson - 28 juni 2011 21:47


Godkväll!


Gjort lite viktiga grejer som behövs göras idag, bland annat köpt mig ett nytt busskort. Blev lite besviken när jag fick höra att jag inte kunde ha den billigare versionen, som två busschaufförer sagt att jag kan ha. Men jag behöver tydligen det där lite dyrare busskortet, tyvärr.


Sen blev det lite tvättning, som behövdes. Och nu på kvällningen så åkte jag, Sara och Milou ut till en badplats. Letade upp en hundvänlig, och väldigt mysig plats. Inte så mysig botten dock, men ja. Tog bara ett snabbdopp i det väldigt kalla vattnet. Men det var skönt att komma iväg och göra något riktigt somrigt.


Nu blir det bara lugnt och snart dags för sängen!


 

Av Sofie Persson - 27 juni 2011 19:49


Hejsan!


Tagit det rätt lugnt idag, handlat lite inför veckan. Vart lite överraskad av mig själv då jag nästan enbart köpte nyttiga saker. Brukar i vanliga fall mest bestå av onyttigt;)

Har även vart duktig och tränat idag. Jag och Sara körde lite här på vardagsrumsgolvet och sen tog vi en liten joggtur. Väldigt skönt faktiskt.


Blir bara till att slappa resten av kvällen, vila upp sig!


 

Bild från förra veckan 

Av Sofie Persson - 26 juni 2011 19:04


Hej!


Nu har jag äntligen tagit mig igenom denna helg, så nu har jag två dagars ledighet som väntar. Awesome!

Vart rätt lugnt på jobbet, fick kolla in djurhuset lite, "behind the scenes" Där vissa djur är ibland när de inte är på sina normala ställen. Fick även veta att vi absolut inte fick gå in där schimpanserna är när de är inne, eftersom det kunde vara livsfarligt.

Intressant i alla fall att se hur det är. Skulle vart guld att jobba med djuren!

Men jag får jobba runt omkring dom i alla fall.


Nä, blir till att ta det lugnt ikväll. Sara är hemma igen, så det blir till att umgås med henne.



 

Av Sofie Persson - 25 juni 2011 20:00


Hej!


Sitter för tillfället i soffan och småmyser framför Simpsons. Känner faktiskt att det är lite skönt att ha lite ensamtid, även om jag skulle föredra att vara ledig imorgon och gå ut och ta någon öl ikväll. Men det är skönt att ta det lugnt när man ska jobba.


Så det blir bara soffmys ikväll.

Hoppas resten av er har en härlig lördag!


  hade lite tråkigt igår en sväng

Av Sofie Persson - 25 juni 2011 18:58


Är för övrigt helt kär i ryggen på mitt nya linne.


 

Av Sofie Persson - 24 juni 2011 19:37


Godkväll!


Rätt lugnt på jobbet, även fast det var ganska mycket folk. Trodde faktiskt inte att så många vill vara i en park på midsommar(?). Men de flesta åker väl hem och firar på kvällen med sina nära och kära, och kör Furuvik på dagen.


Grymt tacksam över att jag jobbar "korta" pass hela helgen. Har jobbat så mycket långa pass, så det är skönt med lite variation.


Ringt och pratat lite med brorsan, diskuterat kring hans hemkomst snart och tur har jag som är ledig då. Woho! Blir rätt mycket hemfärder i juli, faktiskt.

Och nu har jag ringt Jocke och pratat lite med honom, saknar honom väldigt! Men han kommer också hem snart, och då är jag också ledig.

Så ringde mamma nyss också, så det känns inte lika jobbigt att vara ensam. Telefonen finns ju, som sagt!


Jaja - Äta lite ostbollar och svepa cola innan läggdags.

Hoppas alla har en bra midsommar!


Video från någon vecka sen:


 

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards