Sofie Persson

Alla inlägg under december 2010

Av Sofie Persson - 31 december 2010 08:41

Godmorgon kära människor!


Gick till Josse igår kväll. Där blev det lite mysdrickande.

Riktigt mysigt!

Jag och bror gick väl hem vid halv ett, somnade till två. Ändå pigg och vaken idag!


Men jag får väl bjuda på lite bilder och säga Gott nytt år!





 

Så såg jag ut

  Josse och Basse

Linus(?), Breeze och Tommy

   

Försökte fota Tommy..

 

Brodern

  Fixar shots   Försöker fota shoten..

Av Sofie Persson - 30 december 2010 18:02

Hej!


Blev lite shopping med Josse. Kom hem med ett par jeans och en t-shirt. 170 spänn blev det. Älskar rea!

Orkar inte visa vad jag köpte. Knäppa kort, ta in bilderna på min sega dator, ladda upp. Nä, ush.


Ska snart iväg till Josse och ta en jävel. Mysigt!


Hörs imorgon!


 

Av Sofie Persson - 30 december 2010 11:02

Hej!


Gick upp tidigt idag. Jag planerade nämligen att säga upp mig idag. Eller ja, säga upp och säga upp. Avsluta mitt uppdrag är väl bättre att säga.

Åh, vad nervös jag var, haha. Jag har sagt upp mig förut, men då har det var hos arbetsgivare jag inte gillar särskilt mycket. Men dom här människorna gillar jag ju faktiskt!

Men det gick bra, han förstod. Att jag vill tjäna mer pengar och sånt.

Dock så tog jag på mig att jobba någon mer dag, eftersom det är svårt att hitta folk så snabbt. Så jag måste jobba minst en dag till. Jag tyckte att jag kunde ta på mig det, även om jag inte alls känner för det. Men ja, någon extrapeng i alla fall.


Jaja. Ska snart ut med Tim. Sen blir det shopping med Josse!


 

Foto: Jag

Av Sofie Persson - 30 december 2010 10:29

Hur har året 2010 varit för dig? Både jobbigt och roligt!
Bättre än förra året? Jo, det tror jag
Har du träffat några nya vänner? Lärt känna lite folk i alla fall.
Någonting du aldrig kommer glömma från 2010? Sommaren!
Har du flyttat under år 2010? Yes
Har du hittat en ny låt som du älskar? Jajemen
Isåfall vilken? Goin' down
Har du druckit alkohol? Yes
Har du rökt? Japp
Har du kysst en främling? Japp


KÄRLEK:
Hur har din kärlek varit 2010? Inte så bra, haha
Har du varit kär? Nej
Har du sagt jag älskar dig till någon? Till mina vänner
Har någon sagt jag älskar dig till dig? Ja
Har du haft sex någon gång under året? Hemligt;)
Har du haft ett hemligt förhållande? Nej


SORG&HÄMD:
Har någon i din släkt avlidit? Nej
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? Nej
Har du varit i slagsmål? Nej

PERSONLIGT:
Har du gjort någonting du ångrar? Jag ångrar ingenting!
Har du skämt ut dig? Inte mer än vanligt
Har du ljugit för en vän? Undanhållit saker, ja
Har du varit ute en hel natt? Yes
Har du blivit tagen av polisen? Nej
Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? Ja
Har du sovit i samma säng med någon i samma kön? Ja



VÄNSKAP:

Har du förlorat en vän? Nej
Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? Ja!
Har du gått bakom ryggen på en vän? Kan tolkas som det, ja
Har du haft en relation med en vän? Nej

 


1. Gjorde du något som du aldrig har gjort förut?

Ja

2 Höll du några av dina nyårslöften?

Haha, nej.

3 Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min väns syster blev mamma;)

4 Dog någon som stod dig nära?

Nej


5 Vilka länder besökte du?
Bara gamla Sverige:(

6 Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Ja


7 Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Datum minns jag aldrig, men många dagar kommer jag att minnas.



8 Vad var din största framgång under 2010?
Vågade göra mer saker och utvecklat mig själv mer

9 Största misstaget?

Att jag slösade för mycket tid och ork på en person.


10 Har du varit sjuk eller skadat dig?

Lyckades ju spräcka revbenet, annars bara förskylningar


11 Vad spenderade du mest pengar på?
Förmodligen mat, haha.

12 Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja


13 Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2010?
Jag vet inte faktiskt

14 Vad önskar du att du hade gjort mer?

Ingenting

15 Vad önskar du att du hade gjort mindre?
 

Slösat tid på folk som inte förtjänar min tid.


16 Hur tillbringar du julen?
Familj och vänner


17 Blev du kär i år?
Nej

18 Favoritprogram på TV?

Desperate housewives, Secret lives of women, Top model, Cougar town


19 Bästa boken du läste i år?

Förmodligen The host


20 Något du önskade dig men inte fick?

Nej
 

21 Vad gjorde du på din födelsedag i år?
Var hemma, sen blev det födelsedagsfest helgen efter

22 Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?

Förmodligen

23 Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Hm, jadu?


24 Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner

25 Vilken kändis var du mest sugen på?

Johnny Depp, as always

26 Vem saknade du?
Någon

27 De bästa nya människorna du träffade?
Vet inte faktiskt.

28 Vilka är dina nyårslöften till 2011?

Jag har många, men det tar vi sen;)

Av Sofie Persson - 30 december 2010 08:05


Ett speciellt ögonblick var ju faktiskt både när jag hittat Tim och bestämt mig för att ta hem honom. Och sen efter den absolut längsta veckan i mitt liv så fick jag äntligen ta hem honom. Så det var speciellt, när han ääääntligen var hos mig.


 

Av Sofie Persson - 29 december 2010 16:24

Hej!


Vart hemma idag bara. Skrivit lite och sånt.

Bestämde mig för att plumsa lite i snön med Tim idag också. Det finns ju inte så många vägar att gå nu på vintern. Det ska vara lätta och roliga vägar(Eftersom det oftast är kallt/snöigt/blåsigt=tråkigt) och dom ska vara inte vara för korta eller för långa, en lagom långpromenad ska det bli till.

Så jag går två vägar. Men den ena är genom skogen, vilket betyder igensnöad.

Så jag har bara gått på den andra, och det blir ju tråkigt att gå den två gånger om dagen varje dag.

Alltså bestämde jag mig för att plumsa fram en stig på den andra igen, haha. Både jag och Tim fick oss en workout, kan jag ju säga. Snö upp till knäna, som mest. Insåg att jag har starka benmuskler, men urusel kondition(Som alltid).

Ush, den borde tränas upp på allvar, haha. Om jag bor kvar här till våren kan jag och Tim börja jogga igen. Är ju inge roligt i stan eftersom Tim inte gillar det där.

Men här ute finns det många bra vägar och Tim trivs.


Ska snart iväg och jobba. Sen kan jag ta det lugnt!




 

Såhär ser det ut på en del av mitt hus.

Av Sofie Persson - 29 december 2010 10:19


Jag har fyra vänner(förutom min familj) som står min närmast.

Det är Josse, som jag känt hela mitt liv. Carro, som jag känt ungefär halva. Kenneth, som jag känt i ungefär 6 år. Och Jocke, som jag känt i snart 2 år.

Alla är väldigt olika, men alla är lika underbara. Bättre människor får man leta efter:)



  Josse och Carro


  Kenneth


  Jocke

Av Sofie Persson - 28 december 2010 19:53


Snoozade en extra timme. Gick upp, drack kaffe och rökte. Drack mer kaffe.

Gick ut med Tim. Tvättade.

Skrev lite, fixade lite. Hängde tvätt. Tvättade mer.

Skickade in lite dikter till tidningar. Tog det lugnt en stund. Hängde mer tvätt.

Lagade mat, åt mat. Gick ut med Tim.

Fortsatte att tvätta. Vilade. Hängde tvätt. Tittade på tv.

Diskade. Gick ut med Tim.

Och nu sitter jag här;)


 

Modell/foto/red: Jag

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards