Sofie Persson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofie Persson - 31 augusti 2010 16:55

Hejhej!


Suttit hemma halva dagen och kollat på Bert. Och börjat kolla på I taket lyser stjärnorna. Sen satt jag och googlade på våra svenska barnstjärnor i Bert och Eva och Adam, hur dom ser ut och vad dom gör idag. Riktigt underhållande faktiskt!

Och vad många av dom blivit snygg! Googla så får ni se;)


Sen var jag och fikade med Jocke. Och sen sprang vi på stan en sväng, och jag köpte vitaminer som jag kollat in. Mitt val vegetarian, 90 kr för 100 tabletter. Och man ska ta en om dagen. Billigt? Ja!


Nu ska jag nog börja lite med veckans pluggning, men jag ska nog göra det mesta imorgon när jag har mer ork.


Hörs!


 

Av Sofie Persson - 31 augusti 2010 10:03

Godmorgon!


Fått svar från religionen nu i alla fall! Fick bra respons, om jag fortsätter såhär så kommer det påverka mitt omdöme väldigt mycket, skrev han. Och det är roligt:)

Det är det här jag gillar med sånna här typer av skolor, lärarna är mycket mer individuell än på en vanlig grundskola, eller gymnasieskola. Självklart finns det många lärare på sånna skolor som är bra på att vara individuell, men för de flesta blir man osynlig. Min senaste mattelärare var väldigt bra på individuell!

Men min senaste biologilärare var inte det, till exempel..


Men men, ska snart träna lite tänkte ja. Har börjat träna lite varje dag eftersom jag börjat fått ont i ryggen. För två år sen hade jag jätteont i ryggen hela tiden, faktiskt så att jag trodde att min ryggrad var sne eftersom jag hade problem med den när jag var yngre. Men så började jag träna varje dag och det försvann!

Så det är det jag gör nu.


Men jag ska försöka börja på ett gym, men jag måste samla ihop alla som vill börja så vi kan gå och pröva ut det gym jag kollat in. Och det blir inte lätt, haha;)

Nä, men får försöka dra med dom någon helg och kolla:)


Men ja, träning var det ja!



  -06

Av Sofie Persson - 30 augusti 2010 18:04

Hejhej!


Ursäka för mitt mms-inlägg, det skulle ha kommit igårkväll. Men kom idag av någon anledning?


För övrigt så började dagen med ett halvroligt samtal från okänt nummer.

Först blev jag jätterädd, men sen insåg jag att jag inte behövde det.

Och sen blev jag lite skadeglad, men det får man väl vara ibland?;)


Måndag idag då! Har väl spenderat mesta tiden vid datorn och väntat på att någon från skolan ska höra av sig. Men har inte fått nå respons på förra veckans uppgifter och inte fått nå nya, och inte hört nå om matten heller, trots att jag skickade mejl. Inte blev det någon chatt heller, haha. Men det är inte bara jag som det krånglar för i allafall, andra har påpekat det också. Haha.


Men det är ju ny termin, så dom har säkert fullt upp och försöka fixa allt.

Hör väl förhoppningsvis något imorgon!


Annars har jag blekt min stackars utväxt. Fan vad svårt det är att göra det! Mycket lättare att köra hela håret, men inte så bra dock;)


Och sen har jag blivit klar med en sak, eller rättare sagt så insåg jag att jag var klar. Var nog mest bara lite rädd för att faktiskt bli klar, även om jag kämpat med det hela året.Så då fortsätter man bara, för att sålänge det inte är klart så är det inte klart!

Hm, vad kan det vara då?;) Det tänker jag inte berätta nu, men en annan dag!:)


Men jag är glad i alla fall!


   

Av Sofie Persson - 30 augusti 2010 15:41

Hej! Det har vart en lugn söndag. Blev lite stall och ridning med Josse:) det var mysigt de! Annars bara legat och vilat. Och det tänker jag fortsätta med. Godnatt!

Av Sofie Persson - 30 augusti 2010 09:35

Godmorgon!


Var precis in på aftonbladet och läste "Val 2010, 20 dagar kvar"!

Åh, vad fan ska man rösta på? Det finns ju faktiskt inget parti som jag tycker är 100% bra. Länge var jag på miljöpartist sidan, just för att dom är de enda som står upp för mycket jag står för. Men sen har ju dom negativa sidor också, som jag inte gillar. Annars funderar jag på socialdemokraterna, just för att dom fokuserar på jobb. Men frågan är om det kommer bli så stor förändring.


Sverigedemokraterna verkar ju många i min ålder rösta på, och om dom inte hade vissa saker så hade dom vart bra. Men dom står för vissa saker som jag ABSOLUT INTE står för. Så dom går bort direkt.

Och moderaterna går VERKLIGEN BORT! Jag har faktiskt svårt att förstå hur dom kan ha så många röster.


Men ja, lutar mot Socialdemokraterna eller Miljöpartiet. Får se vad mitt lilla huvud kommer fram till.



 

Av Sofie Persson - 29 augusti 2010 11:25

Hej allihopa!


Idag är det då söndag, slappdagen. Förut hatade jag söndagar, för att jag visste att skolan skulle börja igen nästa dag. Men nu tycker jag bara söndagar är mysiga!

Hunnit med lite städning, mitt rum var ett slagfält efter helgen. Och sen har jag tagit upp lite höstkläder och tagit ner lite sommarkläder, alla mina kläder får ju tyvärr inte plats i garderoben. Så jag måste anpassa mig efter säsongerna.

Men det är faktiskt höst nu, i alla fall här uppe. Man känner det, helt enkelt.


Idag tänker jag börja läsa The secret. Jag har velat läsa den jättelänge, men boken är väldigt dyr att köpa(närmare 300 spänn i våran bokhandel) och den är alltid utlånad på biblioteket. Men nu tog jag mig tid att reservera den och får ha den tills den tionde. Ska bli väldigt intressant!



 

Av Sofie Persson - 29 augusti 2010 02:15

Godkväll(natt)


Idag blev en nykter, men full dag;)

Åkte till hudik med Josse, blev dock inte så mycket shopping eftersom vi båda var väääldigt trötta. Men Josse fick med sig en fin tröja hem:)

Sen lite mat och sen hem igen.


Och sen blev det youtube och sängen för min del, och ytterst lite sömn.

Efter det så följde jag med Josse till stallet en sväng, och sen blev det lite donk;)


Sen kom Jocke hit och då blev det film och chips fram tills nu. Vi hyrde The vampire´s assistant och Flickan från ovan. Jag har läst båda böckerna och speciellt Flickan från ovan är ju så jävla bra. Och jag tycker att dom lyckades bra med filmerna också.


Men nu så blir det äntligen söööömn!


Godnatt!


  Jag just nu

Av Sofie Persson - 28 augusti 2010 10:46


Snart blir det en sväng till Hudik med Josse, lovely!

Har haft i saltvattensprayen btw, och den fungerar faktiskt skapligt bra som ni kanske ser. Lite vågigt i alla fall;)


   

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards