Sofie Persson

Alla inlägg under maj 2008

Sol

Av Sofie Persson - 30 maj 2008 17:02

Vaknat, åkt och handlat och sedan bara suttit ute i solen.

Bestämt mig för att åka och festa med Josse imorgon, ska bli skojj.


Mamma och jag har också bestämt att vi ska fjällvandra på kebnekaise i slutet av sommaren. Hon har velat fjällvandra jättelänge och jag har nyligen börjat intressera mig för berg. Så då ringde jag till henne idag och frågade om hon och jag skulle göra det. Härligt ska det bli.


Jaja, resten av dagen blir det nog lite valpträning och att fota lite tror jag.

Av Sofie Persson - 29 maj 2008 13:29

Casper


Var på ridskolan idag, ska börja vara där en gång i veckan med en av mina kontaktpersoner.

Jag fick träffa Casper igen! Jag brukade rida honom rätt mycket. En av mina favorithästar. Vi tog in honom från hagen, ryktade honom, tog tillbaka honom till hagen och sedan gick vi runt i hagen och kollade på hästarna. 

Buddy var också kvar, det var han jag fick min första rosett med. I hoppning.

Som mina råttor har förstört nu..


Jaja, härligt var det. Windy, som jag också ridit hade fått föl. Myspys.


Jag ska kanske börja med voltige också. Jag kände liksom; "fan vad jag vill börja med hästar igen" också såg jag en lapp där det stod om voltigegruppen där.  Jag har provat på lite voltige förut när jag red och det var roligt. Kanske det är något för mig?

Ska åka och kolla på gruppen på söndag och se om det är något.

Se om jag vågar för den delen. Det är ju mest det, att våga komma till en grupp där man inte känner någon. Men det vore jättebra socialträning.

Vi ser väl.


Idag blir det bara till att sitta ute och mysa i solen. Och träna lite med Tim.

Eftersom det är avslutning på kursen på lördag, och vi skulle kanske göra någon uppvisning eller så. Jaja..


Härlig dag i vilket fall.  

Av Sofie Persson - 28 maj 2008 22:22

Idag har det varit soligt och skönt. Jag har varit ute en hel del och tränat med Tim och så.

Hjälpt bror med spelet lite och sånt.


Och nu på kvällen var vi på valpkurs. Fick lära oss lite mer saker.

På lördag är det sista gången där. Gud vad fort det går. Snart juni..

Snart skolavslutning. Härligt. Jag går nog inte på min dock. Ingen skulle nog veta vem jag var, förutom lärarna då, haha. Jag har ju inte direkt träffat nån elev där.

Jaja.. Sova. Ska upp tidigt. 


Längtar tills imorgon! 

Av Sofie Persson - 26 maj 2008 17:37

Idag har jag spelat hela jävla dagen. Jag har seriöst inte orkat göra något annat. Har varit på dåligt humör. Nästan som bakfyllehumör. Jobbigt som fan.


Har Nins nya album nu också. Det är positivt i alla fall.


Jaja. Jag orkar inte skriva något mer idag.


Av Sofie Persson - 25 maj 2008 10:10

Igår var det crusing. Det var inte så jätteroligt, det var inte så mycket drag.

Det var förmodligen för att det var den "lilla" klubben som hade. Inte änns min farbror var där.

Jag och Emil träffade mamma och Hedan och drack lite vin. Och sedan så gick vi till till en krog, där dom drack alkohol och jag cola light. Bla.


Efter det så träffade vi Josse och umgicks lite med henne och hennes kompisar. Sedan gick vi hem, rätt tidigt. Kom hem vid tio. Jag satt och spelade morrowind(oblivion funkade inte på min dator) och efter det så somnade vi. 



Av Sofie Persson - 24 maj 2008 10:25

Hade besök. Har tjuvrökt och ätit socker.


Tim rymde när jag var och hämtade Emil.

Brorsan skulle prova om han kunde vara lös en stund, för att han brukar vara det. Och då sprang han rakt in i skogen efter mig och ända ner till hästarna.

Men brorsan fick tag i honom, men fick ett sår på magen, tappade skon och hade svårt att andas ett tag.

Nu har vi lärt oss att aldrig släppa Tim lös när någon av oss har gått iväg.


Jaja, idag blir det väl mer sockerätning och tjuvrökning. 

Bla

Av Sofie Persson - 22 maj 2008 21:15

Vaknade klockan fem av att det stank. Tim hade skitit, mycket och äckligt.

Ush.

Var uppe till sex, somnade och sov till tjugo över nio.


Varit ute och gått en massa. Städat har jag också gjort.

Fotat lite. Lagat massa mat.


Min brors kompis har frågat efter mitt ex nummer(?!). Varför liksom?

Är det inte allmänt känt att jag avskyr honom ganska mycket?

Och jag HATAR när folk ena studen pratar skit om honom och i nästa sekund umgås med honom eller ber om hans nummer(som brorsans kompis).

Varför vara så falsk liksom?


Jaja, han ska inte få några mer rader nu.


Nu ska jag äta lite till och sedan sova.

Längtar tills imorgon! 


Av Sofie Persson - 21 maj 2008 21:44

Dagen började med att jag vaknade för tidigt, inte så roligt.

Satt och spelade i flera timmar, åkte och handlade massa mat och annat.

Min lins fastnade i mitt öga. I 10 min. Utan att jag hittade den. Inte ett dugg kul! 


Spelat mer.


Och sedan åkte vi på valpkurs. Vi hade miljöträning. Tim är inte bra på sånt.

Men han lär väl sig antar jag.


Sjukligt röksugen har jag varit idag också, fy helvete alltså..

BLÄ.


Jaja... Nu blir det sex and the city och sen soooova.  

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards