Sofie Persson

Alla inlägg under november 2012

Av Sofie Persson - 28 november 2012 12:32


...En förskylning. Nästan värsta sättet att vakna till. Dessutom så såg jag en massa snöinlägg på facebook, kollar ut och det är snöblandat.. Blä. 

Men det ska bli en bra dag! Jag och pojken firar ett halvår idag, så då ska vi ut och käka lite ikväll. 

Det blir bra!

Nu ska jag hoppa in i en dusch!


 

Av Sofie Persson - 27 november 2012 20:00



Senaste

Låt du hörde: Något med The Pretty Reckless

Film du såg: Happily never after

Mat du åt: Hårdbröd

Kram: Valle

Puss: Valle

Känslan: Sprallig

Bråk: Några veckor sen

Resa: Söderhamn

Glädje: Idag

Längtan: Att flytta

Dröm: Minns inte

Personen du träffade: Valle

Person du pratade i telefon med: Brorsan

Personen du fick sms av: Josse

Gången du var utomhus: I förrgår, haha

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Inte så länge sen faktiskt


Antingen-eller-frågor:

Storstad eller landet:  Båda

Hamburgare eller pizza: Pizza

Kött eller fisk: Fisk

Hund eller katt: Hund

Aftonbladet eller Expressen: Aftonbladet

McDonalds eller MAX: Max

Vin eller Öl: Öl

Charter- eller skidsemester: Charter

Sverige eller Utlandet: Utlandet just nu

Sport eller nyheter: Nyheter

Hockey eller fotboll: Fotboll, tror jag, om man kollar med Crilla

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: Beror på

Sommar eller vinter: Sommar

.

Fem saker du alltid har i ditt kylskåp?
Smör

Ost

Lök

Snus

Kolsyrat vatten

Fyra saker du inte kan vara utan?
Vänner

Familj

Pojkvän

Nikotin

Frihet

3 saker du inte kan äta?
Kräm

Kött

Nyponsoppa

Två saker som gör dig glad
Nära och kära

En sak du gör oftast flera gånger i veckan
Äter snabbmat, haha.

Av Sofie Persson - 27 november 2012 14:58


Idag är en bra dag eftersom pappa, lillebror och voffsen kommer och hälsar på! Jag fyller år på fredag, men pappa jobbar då så han kommer och firar lite idag istället:) 

Blir förmodligen att gå ner på jobbet och käka, så dom får se vart jag jobbar. Skoj, skoj!



 

Av Sofie Persson - 25 november 2012 14:07


Jobb igår igen, fick stå lite i baren innan det blev för mycket folk. Kul, kul!

Efter jobbet blev det en afterwork på max, haha. Mums! 


Idag blir en lugn dag, hoppas jag. Behöver vila.



 

Av Sofie Persson - 23 november 2012 21:47



     

Av Sofie Persson - 23 november 2012 15:33


Men bläää, min medicin fungerar knappt längre. De senaste dagarna har illamåendet och aptitlösheten sakta börjat komma tillbaka. Gillar inte! Vet inte om min kropp börjar bli immun mot den eller något? 

Om jag bara kunde få det där samtalet och kanske få lite riktig hjälp.. 


Jaja. Förutom illamåendet så blev onsdagen ganska dramatisk. Skulle hjälpa pojken att stänga baren och sen blev allt bara kaos. Ska inte gå in på detaljer men det slutade med att ambulansen kom.. 

Men förutom det så slutade kvällen bra i alla fall. Jag, pojken och två jobbarkompisar gick ut och drack massa öl och hade jätteroligt! 


Jobb ikväll då! Får se om man får stå i baren eller hålla sig till diskplock, beror på hur mycket folk som kommer.

Hörs!


 

Av Sofie Persson - 21 november 2012 12:55


Hallu!


Blev lite bio i söndags, Breaking Dawn Part 2 såklart! Den var bra också, såklart.. Haha. Så nu var det slut på Twilight-epidemin! 

I måndags blev det spontan-öldrickning för pojken och mig, hamnade på Munken och skulle ta en öl, som blev tre. Sen till jobbet och tog någon, väntade på att en jobbarkompis skulle sluta, så gick vi till ett annat ställe sen. Skoj, skoj!

Och igår spenderades dagen med att vara bakfull och äta pizza... Yeah!


Idag har jag hunnit med en joggingsväng bara, blir väl lite tvätt och annat roligt sen. 



 

Foto: Björn V

Av Sofie Persson - 17 november 2012 15:08


Gick bra att jobba igår, fick stå hela två timmar i baren! Fick också lära mig hur man tömmer spelmaskinerna och byter fat. Kul att lära sig lite nytt!


Idag har jag hunnit med lite yoga, passa på när man är ensam hemma! Just nu kollar jag på Life according to Paris och ska snart hoppa in i en dusch och sen vila så man orkar jobba. 

Hörs!


 

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards