Sofie Persson

Alla inlägg under maj 2010

Av Sofie Persson - 31 maj 2010 21:38

Hej!


Nu ligger jag i sängen och är trött. Har var trött hela dagen, tillochmed tagit en tupplur, haha.,

Tjänat lite pengar också, men jag tänker inte säga hur;)

Men pengar är allid bra. Brorsan har fått sommarjobb också, det är bra. Blev lite orolig över att han skulle gå pengalös i sommar.


Men nu ska jag ligga och ta det lugnt ett tag, och sen sooova!

Godnatt:*

Av Sofie Persson - 31 maj 2010 14:25

Hej!


Följde med Josse till stallet en sväng och mockade och fixade lite.

Sen hem och hoppa runt som världens idiot, jag tog den sista snusen idag därför är jag väldigt rastlös.

Kollade kontot och mitt sista studiebidrag för denna termin hade kommit in, oja, MEN bara hälften. Det var jag inte beredd på! Jag vet att vissa kan få mindre vid sommarlovet och jullovet, men det har fan aldrig hänt mig! Not good, not good.

Så jag kan ju säga att min ekonomi under juni kommer gå ganska mycket åt helvete.


Mormor kom förbi en sväng också och tog med god vegetarisk mat som jag aldrig köper för att det är för dyrt. Så det var snällt! Och som att hon läste mina tankar så fick jag och brorsan lite pengar också. Min mormor är snäll hon!



 

Sur och rastlös tjej med snäll mormor!

Av Sofie Persson - 31 maj 2010 10:52

Godmorgon.


Segt att gå upp idag, jag hade jättesvårt att sova igår. Men ja, nu är jag uppe och har duschat av mig sömnen.

Idag har jag inte särskilt mycket planerat, jag ska (i alla fall under veckan) fixa ansökan om studiemedel. Jag hade helt glömt bort att jag måste ansöka om nytt till nästa termin. Och jag hatar sånna där blanketter, dom är så krångliga! Så förhoppningsvis så ringer min lärare upp mig (Om han inte tagit sommarlov helt) och hjälper mig. Annars kanske man får gå till min gamla syo? Hon brukar kunna hjälpa till.

Öuch, jag blir så stressad av det bara.


Men men, det går säkert bra!

Av Sofie Persson - 30 maj 2010 22:50

Godkväll!


Dagen har gått fort. Vi hann fira mamma lite iallafall, blev tårta tiillochmed.

Nu ligger jag i sängen och börjar bli trött.

Så det blir väl lite mer tv tills jag somnar.


Godnatt!



Av Sofie Persson - 30 maj 2010 16:51

Hej!


Idag är ju mors dag, men tyvärr har jag inte fått fira mamsen än. Hon har inte kommit hem än. Men jag har i alla fall fixat en liten present som passar min plånbok, haha. Nej, men choklad älskar hon.


Annars har jag städat, jag tänkte att mamma inte ska behöva städa idag. Och skrivit lite och skrivit ut lite dikter. Nu har jag tre ställen jag har mina dikter på - Datorn, USB och utskrivet. Då ska jag fan inte lyckas förlora något mer!


Funderat på mina "hemliga" planer också, och det är inga uppskattade planer från de flesta (Utom Emma), haha. Men det var ganska väntat. Men vi får se vad som händer, det är som sagt bara funderingar än.


Nä, nu är jag hungrig!


 

Av Sofie Persson - 30 maj 2010 12:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofie Persson - 29 maj 2010 18:56

Hej!


Nu har jag dragit mig ur sängen och fräschat upp mig lite.


Idag har jag inte gjort särskilt mycket. Följde med far och bror ut till Hedans hus, som jag inte sett tidigare, där mamma är och skriver. Riktigt mysigt litet hus!

Brorsan är nykter i helgen och är ute och övningskör med pappa, han är riktigt duktig på att köra. Tänk att han fyller 18 år om några veckor!


Ikväll sällskapas jag med paret Ytterström, dvs Carro och Micke, vilket alltid är trevligt. Blir nog ganska lugnt, skulle jag tro.


Vi syns imorgon!

Pusshej


 

Av Sofie Persson - 29 maj 2010 13:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards