Sofie Persson

Alla inlägg under maj 2010

Av Sofie Persson - 8 maj 2010 13:25

Hej!


Lyckades ta mig ner och handla lite - Mat till mig och grabbarna.

Sen satte jag mig ute i solen och åt och läste veckorevyn. Så skööönt!

Efter det tröttnade jag och gick in och kollade på Ringaren i Notre Dame på Youtube, haha.

Men så underbar film! Har inte sett den på säkert tio år eller så.


Ska väl orka gå iväg till Kenneth och hämta resterande öl också.

Sen blir det mer öldrickande!



  Underbart!

Av Sofie Persson - 8 maj 2010 09:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofie Persson - 7 maj 2010 18:30

Hellu!


Gick iväg till optikern, hade fått liiite sämre syn, men ögon mådde bra i alla fall.

Det är ju huvudsaken.

Beställde nya linser, och ska boka in en tid för att kolla bågar.


Sen blev jag sittandes hemma, ute, haha. Det är så jävla skönt! På våran gård kommer inte vinden in särskilt mycket heller, så då blir det varmare.

Så vi har suttit ute och druckit öl hela dagen, i stort sett.

Underbart!


Men nu ska jag ut på lite äventyr! Hörs sen!


  Jag och Bror

  Spelar jag gitarr?

Av Sofie Persson - 7 maj 2010 09:06

Godmorgon!


Sov ganska dåligt inatt. Vaknade vid ett och vägrade somna om, så då (eftersom brorsan snott tillbaka sin dosa med kanaler) fick jag gå till brorsans soffa och lägga mig och kolla på MTV. Om jag inte kan sova, och är ensam, så måste jag ha tv eller musik och radion fungerade inte.


Snart ska jag till optikern och kolla synen och beställa nya linser. Och kanske pröva nya bågar?


Ikväll vet jag inte vad som händer riktigt. Kanske följer med grabbarna på något, eller så kanske jag gör något annat.


Och bara så ni vet så har jag lyckas bli brun på halva pannan och halva halsen och nacken. Hm..

Haha.

Av Sofie Persson - 6 maj 2010 20:36

Godkväll!


Idag har vart ganska lugnt. Gick på banken och sen handlade jag lite.

Sen har vi i stort sett suttit ute hela dagen. Först jag och brorsan, och sen kom Jocke också.

Riktigt mysigt!



 

Jocke;)

Moi

   

Moi

Bror, Jocke och Tim

   

Jocke prövar mina brillor;)

       

Av Sofie Persson - 6 maj 2010 09:18

Godmorgon!


Lyckades komma upp i tid idag, trots att jag absolut inte kunde somna igår.

Så det är ju bra i alla fall!

Och tydligen så är jag världens mest otekniska person också, igår så bytte jag telefon(åter igen). Eftersom de jag användt nu blir dum i huvudet när man ska skicka sms. Så nu har jag en mycket äldre(som inte ens har färgskärm), och igår när jag skulle skriva sms så fanns inte T9. Jag letade igenom den där jävla telefonen två gånger utan att komma på hur i helvete man gjorde, för att jag visste att den inte var så gammal att T9 inte fanns.

Men jag lyckades inte.


Men nu då, kommer brorsan in och frågar om telefonen. Jag klagar på T9 och han tar upp telefonen och trycker lite på den och VIPS så finns T9.

Hahahaha.


Hur skulle man klara sig utan honom?;)


Vad blir det idag då?

Blir till att träffa Jocke iallafall. Sen om jag hinner ska jag nog in på banken och sen köpa lite bleach!

Av Sofie Persson - 5 maj 2010 22:14

Godkväll!


Jobbat, vilket gick bra. Förutom att jag var helt slut, trött och ont i hela kroppen, haha. Men inget som lite chokocoffee inte hjälpte mot;)

När jag kom hem så tog jag en dusch och försökte få bort oljan från händerna, vilket jag inte lyckades med så bra. Hur i helvete får man bort olja? Måste man ha någon jävla specialtvål eller?


Sen kom brorsan hem, så vi har spenderat kvällen med att försöka fixa in nytt ljud i min dator. Och efter mååånga försök så lyckades han, min dator är lite som den är och vill inte alltid göra som man vill.

Men nu så har jag en stereo och bättre högtalare. Awesome!


Men nu tror jag faktiskt det är dags att lägga sig framför tvn tills man somnar.


Godnatt!



  Bättre ljud! Fast min skrivare hamnade lite i kläm..

Av Sofie Persson - 5 maj 2010 16:57

Hejhej!


Tagit det ganska lugnt idag. Fått lite ordning på min samhällsuppgift, så nu gäller det bara att skriva klart den.

Lagat min klänning, som det var noll kvalite på, haha. Men det var ju billigt, så det gör inte så mycket.

När jag satt och sydde så började jag tänka på Jocke, och började fundera om jag skulle ta och träffa honom någon dag. Kanske redan imorgon, tänkte jag.

Så får jag ett sms, av Jocke, och han frågar om vi ska ses imorgon. Haha.


Tänk så det kan bli.


Sen gick jag ut och fotade lite blommor på gården, mysmys.


Men nu ska jag göra mig klar för jobbet!


  Flowerpower

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards