Sofie Persson

Alla inlägg under december 2009

Av Sofie Persson - 31 december 2009 13:34

Så var det nyår igen, härligt!

Dagen ska spenderas med god mat, goda människor och gott dricka!


Hoppas alla får en bra dag!


Gott nytt år!

Av Sofie Persson - 30 december 2009 12:31

  

Fan vad kallt det är!

 

 

På förmiddagen så har jag varit och gjort lite undersökningar, passar på när jag är här. Allt verkade okej, förutom min höga puls. Jag fick göra om blodtryckstestet flera gånger för att försöka få ner den till normal nivå.

Det gick nästan, men till slut fick vi nöja oss med nästan helt bra.

Jag försökte slappna av, men det gick liksom inte. Jag har supersvårt för att slappna av, trots att jag hållt på med yoga i över ett år. Och det är speciellt svårt när det är på kommando, haha.

Men ja, förmodligen inget allvarligt. Antagligen bara lite stress och min oförmåga att slappna av.


Jag fick fullt studiebidrag också! + mitt sista inackorderingsbidrag.

Har ju hört att man bara brukar få häften av studebidraget i december, men så har det aldrig blivit för mig. Trodde först att det var för att jag var sjukskriven som det inte blev så, men så fortsatte allt att komma efteråt också.

Så det är ju bra!

Så nu har man pengar!

Funderar på att titta ut en bra och billig blixt till min kamera, blir mer och mer sugen på det. Men å andra sidan så kommer det bli ett par tuffa, fattiga månader nu framöver. Många räkningar ska in, inte jag som ska betala dom, men ändå. Hans pengar blir ju våra pengar, eftersom han ska försörja mig.

Så det kan ju vara bra att ha lite extra, utifall det går åt helvete.

Jag kan ju inte försörja oss båda, men om han inte skulle kunna försörja mig så kan jag i alla fall försörja mig själv.


Men ja, en blixt skulle jag behöva. Kanske finns någon bra på rea?





Av Sofie Persson - 29 december 2009 19:13

Idag har det inte hänt särskilt mycket. Kusin skulle komma in, men jag tror att det var för kallt för henne att gå. Det är verkligen skitkallt ute.

Man kan inte vara ute länge utan att ha någonting mer än bara byxor, typ långkalsonger. Mina ben var som istappar efter att ha gått ut en sväng nu, fyfan.

Brukar det verkligen vara såhär kallt? Eller är det bara jag som aldrig blir van?


Jag är en sån person som verkligen inte tål för mycket kyla, jag förstår inte varför jag blev född i Sverige. Jag borde blivit född i ett varmare land, för att jag står knappt ut här, haha.


För att summera dagen så har det vart kyla, musik, hundpromenader och gamla idolavsnitt. Och nyss en öl, tror det blir en till också.


Ha en trevlig kväll!

Av Sofie Persson - 29 december 2009 13:01



Slukas hel

I ett svep

Plågan försvinner

För en stund

Och livet ler

För någon minut

Eller kanske två

 

Förintas inuti

Försvinner igen

Men plågan

Den skäms inte för att komma tillbaka


Förtärs igen

Och försvinner

Lika snabbt

Jag undrar

Varför jag inte kan sluta

Och jag undrar

Om det är dags att springa nu

För att snart kanske det är försent




Av Sofie Persson - 28 december 2009 15:05

 


Nu är intervjun avklarad! Skönt som fan. Men hon var riktigt trevlig och lättsam, så därför var det inte särskilt svårt att prata med henne. Andra journalister och liknande kan lätt bli svåra att prata med, så det var skönt att hon inte var sån.

Det kommer att hamna i någon tidning som heter "hemtrevligt", om jag förstod rätt. Måste vara någon ny tidning, för jag har aldrig hört om den.

Det kommer nog ut i mars någon gång.


Det var lite roligt, för hon hade, precis som jag, hoppat av en djurvårdslinje efter några månader. Haha.

Det skulle nog vara ganska roligt att vara reporter eller något sånt, frilans då.

Något att fundera på.


Men det var roligt, brorsans flickvän fick också vara med på bild och så, och såklart Tim.

Kulkul.


Ikväll blir det tacomys! 

Av Sofie Persson - 28 december 2009 09:23

God morgon!


Igår blev det myskväll här hemma. Spelade lite GH med broder och hans flickvän, jag suger fortfarande på det, haha. Fast jag kan klara mig att hålla mig uppe på mediumnivån, men den är långt ifrån felfri.

Sen blev det film, två skräckfilmer om barn, "The children" och "Barnhemmet".

"The children" var faktiskt jävligt vidrig. Hur kan barn vara så jävla läskiga?


Somnade ganska sent. Klev upp tidigt imorse, försökte komma upp halv åtta, men det gick ju inte, haha. Så det blev runt halv nio istället.

Har hunnit duscha och dricka KAFFE!


Om ca 1,5 timma kommer reportern hit. Ush vad nervös jag är, haha.


Men förhoppningsvis går det bra!


Ha en bra dag allihopa!

Av Sofie Persson - 27 december 2009 12:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofie Persson - 26 december 2009 10:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards