Sofie Persson

Alla inlägg under september 2011

Av Sofie Persson - 30 september 2011 15:02


Haft en bra dag hittils. Min kropp mår så mycket bättre, bara den där jävla halsen som fortfarande krånglar.

Gick ner och shoppade ett par nya skor till mig, som jag hade spanat in på nätet. Ett par med min storlek kvar, lucky! Tog en sväng in på ÖB också. Det var nog det trångaste ÖB jag vart på, annat i Söderhamn där det är stort och luftigt!


Sen så åt vi födelsedags-lunch för mami. Veg-lasange, så gott! Efter det blev det en öl efter maten, det är ju ändå fredag..


Ikväll så blir det en sväng ut till Nina, käka pizza och umgås. Mys!


Vi shoppade som sagt lite på ÖB..    God, god mat!

Av Sofie Persson - 30 september 2011 09:58


Det finns hundratals olika förlag i Sverige, och jag har väl skickat min diktsamling till hälften av dom ungefär;)

Nä, men det är faktiskt väldigt svårt att hitta förlag idag som ger ut diktsamlingar. Jag har letat som en idiot och skickat till de få jag hittat. Så just nu ligger min diktsamling på is, för att just nu orkar jag inte leta.


Sen är det ju också väldigt svårt att få något publicerat idag, det handlar inte om hur bra du skriver utan om hur bra det du skriver säljer. Diktsamlingar säljer inte så bra längre, tyvärr.


Så just nu ska jag fokusera på att skriva klart min bok, så får diktsamlingen ligga och vila ett tag.

Av Sofie Persson - 30 september 2011 07:39


Behövde inte ha engelska igår, min lärare hörde direkt att jag inte var kapabel att prata särskilt bra.

Så då blev det en kvällspromenad istället. Skönt!


Nu kör man lite morgontvättning! Sen så blir det väl till att fira mami, som fyller år idag:)


 

Av Sofie Persson - 29 september 2011 18:03


Filmen var jättebra, väldigt sorglig. Väldigt bra gjord, tycker jag.

Nu ska jag snart ha engelska, och jag har ingen aning om hur det kommer att gå med tanke på att min röst fortfarande inte fungerar riktigt. I have no voice!


Men man ser väl hur det går, haha.


  Today

Av Sofie Persson - 29 september 2011 11:18


Nu ska vi snart dra iväg på en dags-biosväng. Ska se Jag saknar dig.

Har inte vart på bio mitt på dagen sen jag var liten tror jag, haha. Men det ska bli skoj att se den!


 

Av Sofie Persson - 29 september 2011 08:19


Är det bara jag som tappar bort saker när jag flyttar?

Jag lovar att vid varenda liten flytt så lyckas jag tappa bort någonting viktigt.

Nu har jag hittils lyckas tappa bort en bränd skiva(med viktiga bilder), min dagbok och ett viktigt papper. Som jag vet om.


Man tror att man har stenkoll på allt, men det är alltid något som man inte har koll på. Det är väldigt frusterande. Väldigt.  


 

Av Sofie Persson - 28 september 2011 16:42


Inte hänt mycket idag, har mest läst faktiskt(Im still sick). Jag läser ju Giovanni Boccaccio till svenskan. Jag skulle hitta en klassiker och hittade Boccaccio.

Jag tänkte först att den skulle bli svårläst, eftersom många äldre klassiker är det. Dante, till exempel, är intressant med svårläst.

Men Decamerone är faktiskt helt okej att läsa. Du kommer lätt in i historien och förstår bra, och den är även intressant.


Vet dock fortfarande inte om min svenskalärare tycker att det är en "okej-klassiker", eftersom hon inte gett klartecken. Haha. Men hon borde gilla mitt bokval, tycker jag.


 

Av Sofie Persson - 28 september 2011 09:26


Jag satt och tänkte nyss att jag borde göra den här bloggen lite mer intressant. Det har blivit väldigt enformigt på slutet.

Jag tänkte att jag kanske skulle skriva mer om de saker jag vill göra, mina "hobbys" och det jag vill göra när jag blir "stor". Istället för att bara skriva om min vardag, som jag mest gör nu.

Det är egentlige tre saker jag vill göra i mitt liv, karriärmässigt/intressemässigt, eller ja fyra saker kan man väl säga.

Det är Skrivandet, fotograferandet, modellandet och djur. Det är mina intressen, passioner eller vad man kallar det.


Så då borde jag ju skriva mer om det, eller hur? Fotointresset har ju fått en egen blogg http://sofieperssonphoto.bloggplatsen.se/ . Så då är det ju naturligt att det skrivs mindre om det på den här bloggen. Men ja. Resten kan jag ju skriva mer om.

Absolut.


 

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards