Sofie Persson

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofie Persson - 31 oktober 2010 11:54

Hejhej!


Lyckades fixa skjuts hem. Tack, tack, tack Josse:)

Sitter nu och väntar på att min engelskalärare ska ringa, så jag slänger upp lite bilder från igår sålänge.


Jag och Tim tog det lugnt hos mamma

   

Gick till Kenneth

Jag, Kenneth och Danne gick till Jonas    Kenneth lånar kameran;)   Folk hos Jonas

Moi

   

Gick hem till Carro och Micke

 

"Stor-Micke"

  Carro

Av Sofie Persson - 31 oktober 2010 10:19

Godmorgon.


Ush, är så jävla slut idag. Inte direkt bakfull, men trött som en idiot.

Också så måste jag ha engelska om en stund, buhu.


Försöker förövrigt ragga skjuts hem. Går inte sådär jättebra direkt. Ingen lust att åka buss/gå med hund och mycket packning. Jaja, får se om jag hittar någon.


Hörs sen!



 

Av Sofie Persson - 30 oktober 2010 11:42

Hejhej!


Precis kommit hem från fotograferingen. Blev i studio denna gång. Och roligt var det!


Så nu sitter jag hos mami. Ska väl ta det lugnt en stund nu. Sitta vid datorn, fixa mat och sånt.


Så.. vi hörs sen!


 

Av Sofie Persson - 30 oktober 2010 06:20


Godmorgon!


Vaken tiiidigt idag jag! Ska fota vid tio, och eftersom man då bor här ute så krävs det lite tid att göra sig klar. Och sen så ska jag alltid överdriva lite med tiden också.


Sen så stannar jag och Tim nog i stan tills imorgon. Kanske gå till Kenneth ikväll?

Det är inte omöjligt;)


Jaja, ska börja packa ihop mig lite. Hörs sen!


 

Av Sofie Persson - 29 oktober 2010 18:36

Hejhej!


Vart en minst sagt kreativ dag. Skrivit, gjort fotocollage och fotat. Wonderful!

Annars har jag vilat och umgåts med min lille hund.


Träffade på en granne, som pappa tydligen känner. Han frågade om en katt, samma katt som kom och hälsade på brorsan innan han flyttade.

Fick frågan: "Ska ni ha han eller ska jag ta bort honom?".

Nej, jag kan inte ha en katt. För att jag har en hund som inte går ihop med katter. Skulle lätt ta honom om Tim gick ihop med katter dock..

Tydligen så har den här kissen gått runt till massa hus, och försöker troligtvis hitta ett nytt hem. Men utan resultat.


Så då tyckte väl han då att det var bättre att avliva honom istället för att låta honom gå ute hela vintern. Och det är väl sant, men ändå!

Det blev bara så sorgligt öde för honom liksom, antingen gå ensam ute och försöka hitta ett nytt hem utan resultat eller bli avlivad.


Jag sa att jag skulle prata med pappa så skulle han ringa till honom sen.

Funderar på att säga åt honom att om han hittar katten, att han ska ta med den hit så ringer jag djurskyddet. Han ville inte det eftersom det inte gått bra när han gjort det förut. Problemet är ju då att djurskyddet inte är särskilt snabba, så det kan dröja innan dom kan hämta. Och hur ska det gå att ha en katt här?

Sen är ju frågan, hur bra är djurskyddet? I allmänhet - bra. Lokalt? Ingen aning.

Bara hört dåligt dock..


Men ja, vad gör man då?



   

Idag

Av Sofie Persson - 29 oktober 2010 14:53


Beställde lite från HM.. Ovanligt? Nja.


Ett svart linne med spetskant

Ett svart linne med döskalle

Och lite örhängen(Mest för att fylla ut ordern, man måste ju beställa för minst 180 kr)


Härligt! Gillar ju paket jag;) Känns dock som att jag borde hitta någon annan onlinebutik innan hela min garderob består av HM, haha.


   

Av Sofie Persson - 29 oktober 2010 08:48



Igår lärde jag mig hur man förstorar bröst i photoshop.

Haha

Så jag "omvandlade" mig själv lite;)


 

Av Sofie Persson - 29 oktober 2010 08:03

Godmorgon!



Vaknade vid 7 idag(?), hm. Knepigt.


Men idag är det fredag och jag tänker ta det luuugnt. Ska nämligen upp tidigt imorgon, så då är det bättre att vara hemma och pyssla bara.

Tänkte väl försöka vara lite kreativ idag då, skriva och fota lite. Det blir mysigt!


Men ja, ska väl snart orka mig ut på en morgonpromenad med Timsen innan jag sätter igång.

Hörs sen!


Malar 

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards