Sofie Persson

Alla inlägg under mars 2010

Av Sofie Persson - 31 mars 2010 19:37

Hej!


Nu har jag "organiserat" min "garderob". Insåg att jag inte visste vart jag hade någonting, så kände att jag var tvungen. Det kommer väl hålla en vecka, max två.

Shoppingabstinensen kom över mig, jag vill shoppa! Byta ut hälften av min garderob till en massa nytt, fan vad härligt!

Men, ja, lite nya kläder från HM kommer i alla fall i slutet av april.


Hörs sen!






Av Sofie Persson - 31 mars 2010 18:07

Hallå, hallå


Var och träffade Emma en sväng, hon bjöd in mig på en fest hon ska ha imorgon.

Om jag blir hundledig och kan ta mig ut så åker jag nog dit, men nykter.

På sin höjd några folköl för smakens skull. Öl är ju faktiskt öl, oavsett alkoholhalt.


Josse kom hit, och sen åkte vi och åt Thaimat. Jag käkade vårrullar, det enda vegetariska på menyn. Det enda billiga också för den delen. En jäkligt mättsam förrätt kan jag säga!

Men pga menyn så kommer jag nog inte gå dit mera.


Sen åkte vi ut och hämtade ridsaker, passade på att hälsa på lite folk och hästar.

Kollade även en sväng på en ridlektion. Kallt, men roligt.


Resten av kvällen blir nog jävligt lugn.



  Today

Yes

Av Sofie Persson - 31 mars 2010 13:09

Hej!


Har ätit "lunch/frukost" bestående av ett äpple, lite dumle, te, cola och vatten.

Perfekt blandning av nyttigt och onyttigt!

Fick precis ett sms av min kompis Emma, som ville ses en sväng. Blev glatt förvånad då vi inte brukar träffar särskilt ofta, eller ganska ofta, men vi brukar inte vara nykter.

Så jag ska gå ner och träffa henne om en stund.


Får se vad som händer sen.


Puss!

Av Sofie Persson - 31 mars 2010 09:42

Godmorgon



Hur mår alla idag? Själv mår jag ganska bra. Har nästan nyss vaknat och vart ut med voffsen. Jag måste fan ta med kameran ut med honom och filma honom i snön. Han älskar ju att bli dragen i snön/isen, och det ser så jävla komiskt ut.

Fan, måste filma det innan snön försvinner.


Idag blir det kanske till att gå ut och äta med mamma, Hedan och brorsan. Men det kan lika gärna bli imorgon eller på fredag.


Städa lite ska jag i alla fall göra, roligt va?


Haha.


Hörs sen!

Av Sofie Persson - 30 mars 2010 18:05

Jag förstår inte riktigt vad det tjänar till att hålla på och skriva en massa rent elaka kommentarer på folks bloggar, speciellt dom stora. Förstår inte folk att bloggaren faktiskt tjänar på det?

Dom flesta bryr sig inte ens! Och många läser inte ens sina kommentarer!

Om man inte gillar en blogg, vad gör man då?

JO, man slutar att läsa den! Så enkelt är det. Om du inte tycker det är jävligt roligt att spy ut en massa skit på andra, som du oftast inte ens känner, utan resultat.

Det är ju bara onödigt, sluta läs den så förlorar den en besökare istället.


När jag började ogilla en speciell blogg, tänker dock inte säga vem, så slutade jag helt enkelt läsa den.

Enklare än så blir det inte;)

Av Sofie Persson - 30 mars 2010 17:39

Hej!



Matte, matte, matematik. Jag kan ju säga att min vän matematik inte är min bästa vän just nu. Det fungerar liksom inte när jag sitter och skriker på honom och han bara skrattar och gör mig ännu mer förvirrad.

Men ja, jag skrek nog lite på Word också, eftersom det inte är det lättaste att göra diagram i det. Men det är ju mattens fel att jag skriker så det är ju inte Words fel liksom.


Nej, men det är ganska roligt när man sitter och skriker åt matteuppgifterna, tur att jag inte har några grannar.


Men nu är hälften av kursen klar i alla fall, bara tre kapitel kvar!


Vad gör man resten av dagen då?

Av Sofie Persson - 30 mars 2010 14:40

Men hallå!


Pluggade på förmiddagen, samhäll. Jobbigt med roligt. Jag borde kanske lägga ut mina samhällsuppgifter? Jag har fått höra att jag är väldigt filosofisk;)


Lunchat med käraste Josefine. Hade tänkt mig en nyttig grönsakssoppa på Kina, men det var ju stängt. Från och med idag och ändå till 23e april! Wtf!

Så då blev det en mindre nyttig pizza, fungerar det också!

Vi satt och pratade lite och sen tog hon bussen hem.

Då gjorde jag lite nytta och handlade lite. Gick på den andra mataffären(vi har ju faktiskt TVÅ inne i stan) och där fanns det nagelfilar! Men dyra var dom.. Nästan dubbelt så dyra som dom brukade vara på den andra affären.

Men men..


Sen blev det lite mat till min käre bror och lite tvål och annat skit.

När jag kom hem hade jag missat mormor precis, synd. Hon hade vart där med lite påskgrejjer, lite pengar, ett fint kort, chips, cola och godis. Min mormor är bra snäll hon!


Nu på eftermiddagen ska jag försöka (suck) att plugga lite matte, så jag slipper göra det resten av veckan.


Mjamja.. Hörs sen!



  Avslappnat idag!



Veckans musik: Avenged Sevenfold

Av Sofie Persson - 30 mars 2010 08:32

Godmorgon!



Ganska nyss vaknat, pappa har vart här och lämnat voffsen, så jag var tvungen att gå upp. Fast jag helst skulle snoozat i någon timme till.

Sov lite bättre i natt i alla fall, inga hemska drömmar.


Inte blir jag frisk heller. Nu har jag börjat fått lock i öronen, bläh. Så idag blir det mössa. Vafan, jag vill bli frisk. Jag vill träna!

Fast ja, ganska bra tid att vara sjuk ändå, nu när snön kommit tillbaka går det ju ändå inte att jogga.

Men promenader ska nog inte vara något problem.


Idag blir det väl lugnt med lite pluggning, lite handling och lite lunchning.


Syns sen!

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards