Sofie Persson

Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Spyfri?

Av Sofie Persson - 16 juni 2008 22:14

Jag tror att jag börjar komma frammåt i friskheten.

Idag, som jag nyss skrev om, har jag ätit som en gris(eller som en bulimiker), haft spyimpulsen, men inte spytt.


Det finns ett läge när man ätit för mycket då det känns som att det inte finns något annat att göra än att spy. Man mår så fruktansvärt jävla dåligt så det finns inte, många har säkert upplevt det någon gång.

Jag hatar att må dåligt fysiskt, för då kan jag inte ha full kontroll över min kropp, vilket jag vill ha. Jag vill inte att något ska hindra mig från att göra något. Så då när jag ätit så mycket och mår så jävla dåligt, och vet att det finns ett så fruktansvärt enkelt sätt att få bort det, så känner jag mig jävligt stark när jag inte gör det.

Jag har inte spytt. Fast jag mått skit och haft ångest över allt socker.

Kräkningarna har haft sån stor kontroll över mig i många år, men nu har jag kontroll över dom.

Det är ett stort jävla steg för mig. 

Hetsätningen är fortfarande kvar i mig, men inte kräkningarna. Och utan kräkningarna så kommer hetsätningen försvinna. För i mitt huvud klarar dom sig inte utan varandra länge. 


Och det är inte tack vare psyket. Det är tack vare min underbara familj och släkt, mina vänner, min läkare och mig själv. Men jag skulle aldrig kommit så här långt utan dom. 

Jag är tacksam över att jag har människor som tror på mig, trots att oddsen är i mot mig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Persson - 3 januari 2013 21:00


  ..Egobild!    

<3

Av Sofie Persson - 3 januari 2013 17:21


  Jag och älskling på nyår      

Av Sofie Persson - 31 december 2012 12:37


  Jaha, då hade det här året gått. Jäklar vad fort det har gått förbi.. Men ett bra år måste jag ju säga att det vart. Det har vart svårigheter, tragedier och jobbiga stunder men mycket har vart bra också.  Hoppas att nästa år blir ett lika spä...

Av Sofie Persson - 20 december 2012 11:18


  Åh, snart är det jul! Det är synd att jag jobbar och inte kan vara med min familj då.. Men jag får fira jul dagen före istället!:) Har nästan köpt alla julklappar, ska köpa de sista idag är det tänkt. Känner mig rätt nöjd fast jag har en dålig ...

Av Sofie Persson - 17 december 2012 11:11


  Så var det måndag igen.. Har jobbat hela helgen, fick ett extrapass igår. Vilket är bra! Märks att man sovit dåligt dock..  Idag ska jag försöka hitta lite julklappar, en vecka kvar till jul och jag har inte ens köpt hälften av julklapparna. ...

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards