Sofie Persson

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Sofie Persson - 7 juni 2010 22:13


Kvällen har vart lugn. Nu tittar jag på Secret lives of women, riktigt bra faktiskt.


Men nä, godnatt!



 

Av Sofie Persson - 7 juni 2010 17:51

Hej!


Nyss hemkommen från en liten shoppingtur med mami.

Köpte lite nya hudvårdsprodukter från L300. Jag prövar nytt tills jag hittar det rätta, haha. Jag köpte oparfymerad ansiktskräm och rengöringslotion och ansiktsvatten utan alkohol, jag tror det är bra.

Och sen ett vitt nagellack, jag ville egentligen ha mattare vit, men det var slut så jag tog lite "pärligare". Och sen var det bra pris på nagellacksremover, och det har jag ju tänkt köpa länge.

Och sen blekning. Mitt vanliga (Mood) fanns inte så jag prövade det lite dyrare istället. Men det som jag inte förstod var att det ännu starkare blekningsmedlet från samma märke var billigare än det svagare (?). Brukar det inte vara tvärtom?

Då blev jag lite ledsen eftersom jag Inte ville ha det starkaste. Så då fick jag betala mer.

Men sånt är livet!


 

Av Sofie Persson - 7 juni 2010 15:08

Heej!


Josse kom hit en sväng. Sen vaknade bror och Andre, och efter en stund kom Micke förbi. Så vi satt och pratade i två timmar ungefär.

Sen följde jag och Tim med Josse till CFL, så då fick vi lite motion;)


Och nu väntar jag på att mami ska sluta så vi kan gå ner på stan. Vi ska beställa glasögonen och sen shoppa lite.

Är fruktansvärt rastlös och vet inte vad jag ska göra. Blä på det!



  -09

Av Sofie Persson - 7 juni 2010 10:30


Jag satt precis och läste på aftonbladet om att de flesta vill förbjuda s.k farliga hundar. Varför? Det är ju inte hundens fel, om en hund blir farlig så är det ju oftast ägarens fel. Om den inte har någon sjukdom eller något då. Men oftast är det ju så att ägaren inte kan hantera hunden, eller medvetet gör den farlig(av någon anledning). Vilket hund som helst kan bli farlig i fel händer, så är det bara.


Min hund skulle väl klassas som "halvfarlig" då han är 50 % kamphund, och jag har märkt att det finns fördomar när vissa träffar honom också.

Han har tex blivit sparkad på TVÅ gånger för att folk trott att han "attackerat". En gång så råkade han bara komma för nära en kille när han och pappa var ute och gick. Han är ju väldigt sällskaplig och vill gärna hälsa på alla, i alla fall om någon är lite för nära. Han försökte hälsa och nosa på honom, snällt. Men killen trodde att han försökte "bita" honom. Självklart ska han inte gå fram och nosa på främmande människor, men ibland hänger man inte med i alla svängar.


En annan gång var det en kille som var ute och gick med en hund, och då skulle papap precis släppa ut honom ur bakluckan och såg inte att det kom någon med en hund. Då sprang ju självklart Tim mot hunden för att hälsa. Och då fick han en stålhättaspark av killen med hunden.

Jo, självklart kan man bli rädd om en hund springer mot en, men jag vet också att den där killen jobbar med hundar och anser sig själv vara en "expert". Och en expert borde veta hur man hanterar en hund som springer mot en (utan att skada) och dessutom förstå att han förmodligen bara ville hälsa på DIN hund.


Jag själv skulle till exempel inte bli rädd om en hund sprang mot mig när jag var ute med Tim. Det har faktiskt hänt, många gånger. Jag vet att hunden förmodligen bara vill hälsa på Tim, och om den är agressiv så kan jag hantera det också, utan att sparka den!

Våld löser inga problem, people!


Men ja, saken är den att folk tror att alla kamphundar är farliga. Det är dom inte.

Jag tycker att man istället för att förbjuda(även om vi förmodligen inte kommer göra det) så kan man ju införskaffa hundlicens. Det tycker jag är något som behövs, egentligen för alla djur, men ja.

Av Sofie Persson - 7 juni 2010 10:12

Godmorgon!


På ungefär en timme har jag - Dushat, klätt på mig, torkat håret, sminkat mig, gått ut med Tim och ätit frukost. Det tycker jag är ganska snabbt gjort av mig!

Jag ska snart träffa Josse, så det är därför jag skyndar mig lite.


Och idag har jag vart snusfri en vecka! Det ni;)

Känner faktiskt inte så mycket behov av det, bara när jag blir riktigt rastlös. Och sen känner jag att jag inte får i mig tillräckligt med nikotin, men det är bara bra!

Mina tänder är redan fräschare och mitt tandkött gör nästan inte nå ont längre.

Fruktansvärt skönt! Jag har inte snusat så mycket nikotinfritt heller, jag köpte en dosa i tisdags och den är fortfarande inte slut.


Nä, men vi hörs sen!

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards