Sofie Persson

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Sofie Persson - 6 juli 2011 15:54


Saken är ju den att våran lägenhet, eller rättare sagt hela huset har vart i dåligt skick väldigt länge. Vems fel det är är just nu oviktigt, och vems ansvar det egentligen är vet jag för den delen inte heller.

Men man har ansökt om bidrag och nu fått svar om att man inte får det. Fine om det hade vart ett vanligt radhus, men det här huset är ett av stans äldsta hus. Det är det äldsta trähuset, grunden är från 1600-talet och uppbyggnaden från 1700-talet.


Detta är så fruktansvärt dåligt av kommunen. Ska dom antingen bara låta det ruttna bort, eller riva ett K-märkt hus? Just nu finns det bara de alternativen. Inom kort så kommer man inte att kunna använda huset alls, det är inte alls långt kvar innan det faktiskt kan bli farligt att vara där.


Ja, så därför har jag idag träffat en reporter som ska skriva om detta. För att det är faktiskt en skandal att låta detta hända. Kommer i tidningen om några dagar, skulle jag tro. Hoppas man kan få folk att öppna ögonen lite.


  Väntar i min favoritplats i lägenheten, vid fönstret i köket.

Av Sofie Persson - 6 juli 2011 09:08


Godmorgon!


Så skönt att kunna gå ut i solen och sätta sig på morgonen, med bara träd omkring sig. Saknat naturen!

Igårkväll blev det ganska lugnt. Åkte och åt Donk med bror och resten av gänget, det enda som saknades var Josse;)

Sen hem och då skulle jag absolut tvätta, för att jag var osäker på om jag skulle hinna det idag. Så strax efter ett på natten var tvätten klar. Sen så trixade Emil med teven, och jag med min mp3. Inget av de gick som vi ville. Så då slog vi på American Pie och somnade till den. Somnade väl efter halv tre någon gång..


Nä, men tyvärr så är det så att jag måste fixa lite grejer nu idag, förmodligen. Väldigt tråkiga saker har hänt! Så då blir det nog så att jag måste ta tag i det idag. Jag ska berätta sen. Men nu måste jag ringa mamma. Hörs!


 

Presentation


Sofie Persson heter jag, bor i Gävle och skriver om mitt liv. Gillar att skriva, fotografera och modella.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards